petak, 18. travnja 2014.

PLESNA HALJINA ŽUTOG MASLAČKA

Svake godine, u isto vrijeme, cvijeće priređuje raskošni ples do zore. Slavuji pjevaju svoju pjesmu, miševi sviraju u orkestru, vjeverica bubnjeve. Bez obzira što se to događa svake godine, mi ljudi teško možemo saznati kada i gdje će se ples točno odviti. Za ovu priču znao je samo...” S. Škrinjarić 



Kako sam obečala priču o maslačku, tražeći taj spektakularni bal, obišla pola lijepe naše, odjednom na livadama primjetih da se naš maslačak već vratio s plesa, a ja skitopis nisam još ni takla...

Slavna večera za 5 gracija uz već spomenute namirnice, na meniju je imala i salatu od maslačka, divljeg radića, peter-drača (kako vam drago)...


Očišćeni i oprani listovi maslačka spremni su za dressing koji vam padne na pamet:

Ulje – maslinovo, čičkovo, bučino, konopljeno ili obično suncokretovo / svejedno
Nešto koselo – ocat, kvasina, limun / po želji...
Sol, papar i začini / po izboru

Poučena dugogodišnjim iskustvom, te pjesmicom moje bake: “Imala sam dragoga lipoga mladića, pa mi se je udavil perom od radića...” listove radića usitnim...


Varijacije na temu su dodaci:

Kuhani krumpir, odnosno krumpir salata s maslačkom

Bažul šalata z peter dračom i z bučinim vuoljem (prijevod: grah salata s maslačkom i bučinim uljem), ulje može biti i konopljeno, poseban specijalitet, s tim da je grah salatu dobro napraviti koji sat prije konzumiranja da se okusi prožmu, a maslačak dodati neposredno prije serviranja, da ne uvene...



Naravno dodataka može biti koliko vam je velika mašta... kod mene, često puta što na umu ili frižideru: rotkvice, sjeckani orasi, klice, svježe začinsko bilje, jabuke...

Svježi listovi maslačka mogu se dodat na omlet, u sendvić, na pizzu, u mješane salate...

No tu su i pupoljčići koje sam odvojila prilikom čišćenja listova, za experiment, kiselenje, poput kapara... ako može cvijet u med, što pupoljčići nebi mogli biti “začin”...

Mješavina vode i octa ko za kiselenje krastavaca, pa ćemo vidjeti što će ispasti... Bočica spremljena na tamno hladno mjesto barem mjesec i pol...


Gracije iz prethodne priče, te večeri nisu plesale, ali svakako su napunile baterije živom energijom koja im je trebala za nadolazeća događanja.

“Cijelu je noć preo svoju mrežu i na kraju izatkao najljepšu prozračnu haljinu od najfinije paučine. Maslačak je bio presretan, plesao je sa svim cvjećem i životinjama. Od tada, svake godine maslačak odlazi na ples u haljini od paučine.” 
S. Škrinjarić



Do novog skitopisa s fijakerom...



3 komentara:

  1. Napisala komentar i nema ga... :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Idem ponovo! Jako zanimljivo, a i cool. Nikada nisam jela ovako velike listove maslačka, ali i da hoću ubrati nemam gdje, mada sam okružena livadama oko zgrada. Što vrijedi kada su zaposjeli kućni ljubimci sa svojim gazdama, pa mi nije apetitlih... Ovo sa Sanjinom pričom u uvodu i kraju je zbilja odlično! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. hvala na komentaru...
    Plesna haljina... mi je bila jedna od dražih priča, obožavala sam maštati uz nju...

    OdgovoriIzbriši